print logo

Generalforsamling 2017 og besøg i kultur- og bevægelseshuset KU.BE

Den 31. maj 2017 holder vi generalforsamling i Byens Netværk. Generalforsamlingen bliver i år afholdt i KU.BE - Frederiksbergs nye kultur- og bevægelseshus, som samler bevægelse, sundhed, kunst og kultur under samme tag. Kom og gør din stemme gældende i byens bedste forening, og benyt dig samtidig af muligheden for at se nærmere på Frederiksbergs nye mødested, der udforsker grænserne mellem kultur, sundhed og bevægelse.

Deltagerliste (opdateret 28.05.17)

KU.BE er navnet på det nye kultur- og bevægelseshus i området ved Flintholm Station på Frederiksberg. Mangfoldighed og sundhed er kodeord for det nye hus, som samler sundhed, bevægelse, kunst og kultur under samme tag. Huset er beregnet til alle uanset alder og social baggrund og inspirerer til en aktiv og sund livsstil. Sidste år var vi på byggepladsbesøg i huset, og nu vender vi tilbage for at se det færdige resultat i forbindelse med vores generalforsamling.

Frederiksberg Kommune har sammen med Realdania og Lokale og Anlægsfonden realiseret kultur- og bevægelseshuset i den nye bydel ved Flintholm Station på Frederiksberg. Det 3800 kvadratmeter store hus er delt op i forskellige aktivitetszoner med plads til både sport og leg, kunstoplevelser og fordybelse.

Kultur- og bevægelseshuset når også ud til dem, som normalt ikke bruger byens idrætstilbud, og det er indrettet, så det kan rumme idræt, der ikke nødvendigvis er organiseret i foreninger. Huset danner også rammen om eksperimenterende nutidskunst og anderledes kulturaktiviteter, som de traditionelle gallerier og udstillingsrum kan have svært ved at rumme.

Bæredygtighed er et centralt element i KU.BE. Der er blevet eksperimenteret med lavenergiløsninger i byggeriet, projekteringen er miljørigtig, og husets energiforbrug er begrænset mest muligt. Samtidig er bæredygtighed tænkt ind i husets udformning og aktiviteter, så brugerne af huset gøres bevidste om bæredygtighed og energiforbrug.

Kultur- og bevægelseshuset understøtter udviklingen i Flintholm, der i disse år er under forvandling fra et lidt overset sted i byen til et mangfoldigt og levende bykvarter. Det er tanken, at huset skal tilføre Flintholm-området en attraktion.

Billeder er lånt fra realdania.dk. Kreditering: Adam Mørk og Gitte Lotinga.

• 15:00 Velkommen v/Henriette Sofie Larsen, Byens Netværk
  • 15:15 Ordinær generalforsamling
  • 16:15 Netværk og forfriskninger
  • 16:45 Velkommen til KU.BE - kort præsentation af huset